In onze moderne wereld met weinig tijd, veel stress en een ruim aanbod van allerlei “lekkernijen” is het soms moeilijk om je ideale gewicht te bereiken of te behouden.

En toch kan het ook in deze tijd eenvoudig zijn om je gewicht te beheersen door wat andere keuzes in je eetpatroon en misschien ook in je leefstijl te maken. Naast het gewenste effect van gewichtsafname leveren onze manieren om af te vallen, ook significante gezondheidsvoordelen met zich mee.

Allereerst is het belangrijk om te zeggen dat met onze voedingsaanpassingen we je niet laten hongerlijden. We willen immers het jojo-en  juist vermijden. Verder krijg je recepten die je eenvoudig zelf kunt maken en word je gedurende je gekozen programma begeleid. 

GLUTENARM of KOOLHYDRAATARM afvallen

Je hebt wellicht gezien dat we op onze website 2 programma’s aanbieden die uiteindelijk hetzelfde doel hebben:

  • Jou helpen op een gezond gewicht te komen en te BLIJVEN!
  • Jou meer energie te geven
  • Jouw klachten te verminderen
  • Beide gaan uit van het eetpatroon zoals oorspronkelijk bedoeld is voor de mens
  • Beide gaan uit van een betere verhouding van vetten, eiwitten en koolhydraten

VERSCHIL GLUTENARM – KOOLHYDRAATARM

  • Het voornaamste verschil is dat mensen met buik/darm klachten ook vaak baat hebben bij eten van minder gluten.
  • Dit betekent dat bij Glutenarme programma al de (glutenbevattnde) granen zijn weggelaten in de gerechten.
  • Een ander verschil is het gebruik van fruit. In een koolhydraatarm programma wordt minder fruit gegeten en gebruikt.
  • MAAR geen zorgen wij hebben gerechten voor je die laten zien hoe je die kunt vervangen door heerlijke alternatieven!

We eten veelal te veel koolhydraten/suikers wat ons (hormoon systeem van slag brengt met alle gevolgen van dien!